Abonnementsbetingelser (Postkassekaffe)

Generelt

På Risteriet.dk kan du bestille kaffe i 470g eller kaffekapsler af 40 stk på abonnement. For at afgive en bestilling på abonnement på Risteriet.dk, skal du være fyldt 18 år og være bosiddende i Danmark. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. Tilbuddene gælder ikke ved forsendelse til Grønland, Færøerne og i udlandet. 

Vores kaffeabonnement er bygget til at kunden selv kan administrere sit abonnement, for mere information se vores VIDEO GUIDE her

Alle priserne på varerne er inklusiv moms og inklusiv levering hvis der sendes med BURD eller DAO. Vælger du PostNord som fragtleverandør, vil der være et fragtgebyr lagt oveni din endelige pris. Priserne er dagspriser, og Risteriet.dk opdateres flere gange om ugen. Der tages forbehold for leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer, force majeure og trykfejl. Det er muligt at se tidligere og nuværende abonnementer via login på hjemmesiden under "Din Konto" herefter "Mine Ordrer" og så klik så på "Mine Abonnementer". Alle aftaler indgås på dansk.

Med jævne mellemrum har vi udskiftninger i vores abonnement. Skulle en kaffe du abonnere på udgå af vores sortiment, vil du i stedet modtage en anden kaffe og blive kontaktet med henblik på at ændre eller opsige dit abonnement.

Det er kun via hjemmesiden, at du kan bestille kaffe på abonnement. Hvis du evt. har forespørgsel på varer som ikke er på siden, er du meget velkommen til at kontakte os mht. om vi kan skaffe varen. Dit køb betales online på Risteriet.dk med betalingskort. 

Leveringstiden er 1-6 hverdage - den konkrete leveringstid står oplyst ved hver enkelt varer. Levering sker via BURD eller DAO som standard, men PostNord kan vælges, dog imod en ekstra betaling.
 

Ordrebekræftigelse
Når du bestiller et kaffeabonnement vil du modtage en ordrebekræftelse via email. Denne skal du kontrollere er i overensstemmelse med din bestilling. Oplever du fejl eller mangler ved din ordre bedes du kontakte kaffe@risteriet.dk

Kvitteringer
Vi sender auto-generede mails herom. Når vi trækker pengene fra dit din konto; vil du som kvittering få tilsendt en mail der indeholder: Transaktionsnummer, varer og beløb.


Fortrydelsesret ved abonnement

Der er ingen fortrydelsesret på levering af fødevarer. Ønsker du at at fortryde et købt abonnement skal du gøre det inden første levering ved at logge på din konto og stoppe dit abonnement.

Afbestilling
Ønsker du at afbestille eller flytte en levering skal det ske senest kl. 21.00 dagen før leveringen. Ved at logge på din konto og springe en næste levering over.

Bindingsperiode og opsigelse
Der er ingen bindingsperiode på vores kaffeabonnement og du kan opsige det når du ønsker, ved at logge på din konto og stoppe dit abonnement.

Du kan altid tilgå din abonnementer via siden ”min konto”. Her kan du opsige, udskyde levering, ændre interval, sætte I bero og opsige.

Sådan handler du hos os 
For at foretage et køb af abonnement på Risteriet.dk skal du igennem 5 trin. 
1. Find den eller de varer du ønsker og klik på ”Abonner” 
2. Indtast dine personlige oplysninger 
3. Godkend vores abonnementsbetingelser 
4. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet 
5. Gennemfør betalingen 

Betaling
Når du bestiller kaffe via abonnement på Risteriet, betaler du online vha. betalingskort. Du kan betale online med følgende kreditkort: Dankort, VISA/ Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, VISA electron og JBC. Kortholder vil blive trukket for den konkrete levering ved placering af ordren. Herefter er det ved hver levering efterfølgende.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har som udgangspunkt ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data som du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL). Hverken Risteriet eller andre har mulighed for at læse dataene. 

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne er sendt til dig. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end den gældende dagspris for dit abonnement. Dagspriserne finder du her.

Ændring af dine betalingsoplysninger

Du kan logge på Din Konto og opdatere dine kreditkort oplysninger.

Ændring af dit kaffeabonnement

Du kan altid gå ind via Risteriets hjemmeside, logge ind og under “Mine abonnementer”  (Find det under Mine Ordrer) hvor du kan finder dine oplysninger og kan ændre dine abonnementer, så som:

  • Se hvornår din kaffe sendes (de næste 10 datoer)
  • Springe datoer over
  • Sætte dit kaffeabonnement i bero (max 8 gange)
  • Stoppe dit kaffeabonnement
  • Opdatere dit kreditkort

Ændringer af betingelserne for vores kaffeabonnementet?

Ændringer af denne aftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan af Risteriet Coffee foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage som meldes ud til den tilmeldte e-mail adresse.

Dine personlige oplysninger

For at det er muligt at få et abonnement på Postkassekaffe, er det nødvendigt at du lader dig registrere med følgende personlige oplysninger.

  • navn

  • adresse

  • telefonnummer

  • e-mailadresse

  • betalingskort

Risteriet.dk benytter sig af et tredjepartsprogram til at håndtere abonnementer i systemet. Dette program gemmer følgende oplysninger:

  • navn

  • adresse

  • telefonnummer

  • e-mailadresse

  • betalingskort (gemmes kun i ePay som er vores betalings gateway)

Dine personoplysninger bruges kun til det formål, at kunne levere varen til dig samt at håndtere dit abonnement.

Oplysninger der er afgivet til Risteriet hverken vidergives eller sælges og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.


Leveringspriser 
Priserne på varerne er inklusiv moms. Pris for levering er inkluderet hvis der leveres med BURD eller DAO. Vælger men PostNord vil der være et gebyr for frgat lagt oveni den endelige pris.

Levering

Alle kaffeabonnementer sendes afsted så hurtigt vi kan ekspedere dem i alle hverdage fra produktionen i Glostrup. Bemærk, at den dato der står er den dato vi forventer at riste og sende din kaffe. Så der kan gå 1-2 dage før du har kaffen. Hvis datoen falder henover en weekend, eller helligdage, vil vi først riste og sende den første hverdag hvor vi er tilbage i produktionen. Ved kaffekapsler leverer vi først kommende hverdag efter ordre.

Vi tilbyder følgende leveringsformer:

  • BURD Delivery - Aftenlevering til privatadresse
  • DAO - Levering til privatadresse (eller pakkeboks/postbutik i spidsbelastninger)
  • PostNord - Levering til privatadresse (eller pakkeboks/postbutik i spidsbelastninger)

Vi sender standard med BURD dog kun til bestemte postnumre og i et bestemt tidsinterval (hverdage mellem 18.00-22.00). Alternativet kan man vælge DAO eller PostNord. Ved abonnement med nyristetkaffe sender vi i en størrelse der betyder, at hvis man ikke er hjemme, vil forsendelsen 9 ud 10 gange ende i din postkasse (og ikke i en pakkeshop). Skulle det i mod forventning ikke ske og at du modtager en seddel i din postkasse fra DAO eller PostNordBURD levere som hovedregel altid til kunden og ikke til pakkeshop. Så skal du tage kontakte til DAO eller PostNord og bede dem om at aflevere posen i postkassen eller foran din dør, der er opgange som DAO eller PostNord ikke har adgang til. Hvis det sker, så tag fat i dem, så de evt. kan få en nøgle. Vi har yderligere sørget for at der automatisk skrives en lille besked til fragtfirmaet, at han/hun skal levere din kaffe i postkassen.  Kaffeposen der bruges og sendes i, er naturligvis med envejs gasventil så aromaen bevares.

Ved abonnement med kaffekapsler sender vi i kasse som ikke altid kan leveres uden at man er hjemme, derfor kan pakken ende op i en pakkeshop.


Forsendelse sker som sagt via BURDDAO eller PostNord og de har ansvaret for forsendelsen når vi har overleveret ved afhentning, men oplever du, i mod forventning, at pakken ikke kommer frem kontakt os hurtigst muligt via kaffe@risteriet.dk eller 51932610 alle hverdage mellem 9-14. 

 

Vi leverer til Danmark, ikke Grønland og Færøerne.

Kaffeabonnement som gave

Det kan du sagtens, du skal blot sikre dig at leveringsadressen er korrekt hvis det er en anden en din egen. BEMÆRK også at den første ordre afsendes umiddelbart efter bestilling (hvis bestilt henover weekend, så mandage). Derefter kan du selve bestemme leveringsdatoerne. Så det er vigtigt at du skriver til os på kaffe@risteriet.dk hvis vi skal holde den først forsendelse til en specifik dato. Du skal også selv stoppe abonnement via vores selvbetjening når du ønsker, dette kan ikke sættes op i systemet desværre.


Misvedligehold

Misvedligeholder du din abonnementsaftale eller abonnementsbetingelserne er Risteriet berettiget til at ophæve dit abonnement uden varsel