risteriet.dk

Risteriet Aps
Farverland 9

2600 Glostrup
Danmark

Etableringsår: 2004

CVR-nr: 27 92 67 54


Bank

Danske Bank
Reg 3129 Konto 10066387

SWIFT-kode: DABADKKK
IBAN-nr.: DK6330000010066387


 

Salgs- og leveringsbetingelser, fortrydelsesret, returnering, reklamation, personlige oplysninger, betalings info og klagegang


Bestilling

Hos Risteriet kan du handle i vores butik i København eller i vores Risteri i Glistrup samt bestille varer via vores hjemmeside på www.risteriet.dk.
For hurtigt at kunne behandle din bestilling, skal du utvetydigt anføre alle produktoplysninger samt navn, adresse og gerne et telefonnummer i tilfælde af, der alligevel skulle opstå spørgsmål.

Når du har handlet og betalt på www.risteriet.dk modtager du straks herefter en ordrebekræftelse på mail (og efter afsendelse også en faktura for køb).

Hvis du senere ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftigelse kan du logge ind på siden (hvis du har oprettet et login ved køb) eller du kan sende en mail til kaffe@risteriet.dk.

Betaling opkræves samtidig med afsendelsen af varen. Alle priser på www.risteriet.dk angives inklusive dansk moms og alle afgifter, told mv.

Når du handler på risteriet.dk indgås aftaler på dansk.

Levering

Hvis din bestilling er på lager vil varerne blive afsendt med Burd (indenfor udvalgte postnumre) hvor der er aftenlevering mellem 18-22, eller med Post Danmark indenfor 1-3 hverdage. Skal du bruge varen hurtigere er du velkommen til at ringe eller sende en e-mail (kaffe@risteriet.dk) og vi vil forsøge at sende varen samme dag.
Oplys venligst mindst mobil nummer og mailadresse, således vi kan kontakte dig og give besked om den forventede leveringstid såfremt varen ikke er på lager.

Køber man for over 395 kr med levering til dansk adresse er der fri fragt (gælder ikke for erhvervskøb).
Vi leverer til Danmark, Sverige, Grønland, Norge, Finland og Færøerne. For andre lande, kontakt os på kaffe@risteriet.dk

Fragtpriser

Vi tager udgangspunkt i Post Danmarks fragtpriser op til 20 kilo som de ses via dette link


Fortrydelsesret

Fødevarer tages ikke retur. For andre varer købt på risteriet.dk, se i afsnit herunder. 

Da vi både sælger varer og tjenesteydelser, er der forskellige regler der gør sig gældende. Nedenfor ser du reglerne for hhv. køb af varer og tjenesteydelser. Se også vores standardfortrydelsesformular.



For varer

Du har naturligvis fortrydelsesret, når du køber varer via www.risteriet.dk. Ligesom når du handler i vores cafe eller fra produktionen ønsker vi, at vores kunder skal være tilfredse med deres køb hos Risteriet.

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du køber varer via www.risteriet.dk.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare
b) får den sidste varer i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale af flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 
c) få det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal indenfor 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortyde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kaffe@risteriet.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Se gerne vores standardfortrydelsesformular.

 

Fortrydelsesret ved ved køb af Kaffeabonnment

Ønsker du at at fortryde et købt abonnement skal du gøre det inden første levering. Der er ingen bindingsperiode på vores kaffeabonnement og du kan opsige det så snart du vil.

Du kan tilgå din abonnementer via siden ”min konto”. Her kan du opsige, udskyde levering, ændre interval, sætte I bero og opsige dit abonnement. Læs mere om vores betigngelser for vores kaffeabonnnement her


Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for store espresso maskiner o.lign. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

- Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

- Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returneringsanvisning

Varen sendes til følgende adresse:

Risteriet Coffe (Risteriet ApS)

Farverland 9

2600 Glostrup


Danmark

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt pakken. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Du kan også henvende dig i vores cafe der er beliggende i København på adressen Helgolandsgade 21 (Kbh V), og returnere varen og fortryde købet. Varen skal dog om vores afdeling i Glostrup før den kan byttes, refunderes eller lign. I cafeen kan de kun tage imod og sende videre og kun efter aftale. 

Ved køb i cafeen gælder samme fortrydelsesret, men penge returneres ikke, der udstedes derfor et gavekort/tilgodehavende.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Se også vores standardfortrydelsesformular.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

For tjenesteydelser:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fristen løber fra den dag, aftalen blev indgået i udtrykkelige forudgående samtykke til, at leveringen begyndes, og at fristen stopper, når ydelsen er fuldt leveret.

I praksis betyder det, at din fortrydelsesfrist udløber, når ydelsen er fuldt leveret. Du bevarer altså din fortrydelsesret, mens arbejdet eller leveringen står på.

Har du givet dit samtykke til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling, for det arbejde, der allerede er leveret.

Rimelige betaling kan dække omkostninger for udført arbejde så som brugte materialer (variabel beløbsstørrelse), arbejdstid (værkstedspris hos Risteriet er 600 kr inkl. moms/timen, transporttid (kørsel hos Risteriet koster fra 210 kr inkl. moms/timen), o.lign.

Du skal inden 14 dage fra aftalens indgåelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kaffe@risteriet.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Ydelser undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

1. Levering af tjenesteydelser i form af logi undtagen til beboelsesformål, transport af varer, biludlejningsvirksomhed, forplejning eller tjenesteydelser i forbindelse med fritidstilbud, når det følger af aftalen, på hvilken dato eller inden for hvilken bestemt periode den pågældende tjenesteydelse skal udføres,

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. Har du givet dit samtykkeiv til, at arbejdet eller leveringen kan gå i gang, men du alligevel ønsker at benytte din fortrydelsesret, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve de rimelige omkostninger, for det arbejde, der allerede er leveret.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Alle varer er omfattet af købelovens regler om 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage ovs. fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ønsker du at reklamere over et produkt, sendes produktet vedlagt en kopi af kvitteringen til:

Risteriet Coffe (Risteriet ApS)

Farverland 9

2600 Glostrup


Danmark

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ikke er tilfreds med en tjenesteydelse kan du kontakte os på kaffe@risteriet.dk.

Som udgangspunkt har du ikke 2 års reklamationsret, da det er en tjenesteydelse. Derfor bedes du med det samme kontakte os, hvis du oplever problemer.

Personlige oplysninger

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Når du handler på www.risteriet.dk, har vi brug for en række oplysninger om dig. Herunder kan du se hvilke informationer vi indsamler og hvad de bruges til.

Krævede oplysninger

Navn og adresse - For at kunne sende dine varer til dig, har vi brug for dit navn og din adresse.
E-mailadresse - Dette felt skal udfyldes, således vi kan sende dig en elektronisk bekræftelse.

Frivillige oplysninger

Telefonnummer - Skulle der opstå problemer med din bestilling, anbefaler vi, at du oplyser telefonnummer, således vi kan komme i kontakt med dig.

Opbevaring af informationer

Når du har handlet via www.risteriet.dk har vi if. regnskabsloven, pligt til at opbevare informationerne i 5 år, hvorefter de slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren og den ordre-ansvarlige for Risteriet ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på risteriet.dk er Rune Lundgaard, direktør.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Videregivelse af informationer

Risteriet ApS videregiver ikke informationer til tredjepart. De data du opgiver, når du handler hos os, betragtes som fortrolige og videregives under ingen omstændigheder.

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

De registrerede oplysninger

Som registreret hos Risteriet ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har til enhver tid ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Risteriet ApS via e-mail på rune@risteriet.dk

Andet

Al handel på denne hjemmeside foregår på dansk og al handel på hjemmesiden, herunder også en konflikt vedrørende vores salgs- og leveringsbetingelser, er undergivet dansk ret. Du skal være fyldt 18 år for at handle på Risteriet.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

I det omfang hjemmesiden indeholder links til tredjepartssider yder Risteriet ApS ingen garanti for indeholdet på disse sider. Linkene stilles til rådighed som en service og besøg på tredjepartssiderne sker på brugerens eget ansvar.

Sikker betaling

Betalingssystemet i vores Internetbutik er sikret med en såkaldt SSL løsning. SSL er et system, der krypterer alle de Dankort- og kreditkortinformationer, du sender til os i forretningen. Det betyder, at hverken vi eller andre (dog med undtagelse af PBS) kan skaffe oplysninger om dit kort. SSL systemet sikrer desuden, at data mellem din browser og vores server ikke kan ændres.

Hvis du betaler med Dankort/kreditkort via Internettet, er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en Internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre stillet end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på DKK 1.200,-, når dit Dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Som yderligere sikkerhed er det if. gældende dansk lovgivning os forbudt at hæve beløbet på din konto, førend varerne er afsendt fra Risteriet ApS. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Betalingsmuligheder

Når du handler på www.risteriet.dk, kan du betale med Dankort, Visa/Dankort, eDankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron og JCB kort.
Der vil ikke være forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder vi tager i mod på risteriet.dk. 

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra risteriet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Gem din faktura. Ved afsendelse af dit varekøb vil du modtage en elektronisk faktura (PDF) for dit køb hos Risteriet ApS. Denne faktura skal du gemme, som du gemmer kvitteringer fra den fysiske verdens butikker, idet denne faktura dokumenterer, at du har købt varerne hos os.

Flere oplysninger

Du kan finde flere oplysninger om betaling over Internettet på adressen www.betaling.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os via netbutiks ansvaring Rune Lundgaard via rune@risteriet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt,

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk 

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr